Wednesday, December 24, 2008

MAJLIS SAMBUTAN DEEPAVALI PERINGKAT NEGERI SEMBILAN 2008

Majlis ini diadakan pada 28/11/2008, jam 3.00 petang di Dewan Majlis Perbandaran Seremban. Majlis ini dianjurkan kali pertama di Negeri Sembilan oleh Jabatan Perpaduan Negara dan Integerasi Nasional dengan Kerjasama oleh Kerajaan Negeri Sembilan.

Majlis ini dirasmikan oleh YB Dato' Razak Bin Mansor merangkap Yang DiPertua Dewan Undangan Negeri, mewakili YAB Dato Seri Utama Menteri Besar Negeri Sembilan. Turut hadir oleh YB Dato Yunus merangkap Exco Kerajaan Negeri, Y.Bhg Dato T. Rajagopalu merangkap Pengerusi Badan Perhubungan MIC Negeri Sembilan, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Seremban.

Beliau disambut dan diiringi dengan peralatan tradisional Masyarakat India dan Melayu.


Majlis ini diadakan bertujuan untuk menjadi sebuah Agensi kerajaan yang unggul dalam melahirkan Bangsa Malaysia yang bersatu padu, berwawasan dan berdaya maju.

Misi utama adalah memupuk kesefahaman dan toleransi melaui jalinan hubungan dan interaksi sosial ke arah pembentukan bangsa Malaysia yang bersatu padu dan beridentiti Nasional. Tambahan juga, memelihara, meningkat dan mengukuhkan perpaduan rakyat dan integrasi Nasional selaras dengan dasar-dasar kerajaan berlandaskan Perlembagaan Pesekutuan dan Rukun Negara.

Majlis jamuan selera bersama dengan YB Dato' Razak Bin Mansor, YB Dato Yunus, Y.Bhg Dato T. Rajagopalu dan Pengarah Jabatan Perpaduan Negara.

Tarian Moden



Tarian Melayu

Tarian klasikal India
Moto Majilis ini adalah "Bersatu Kita Maju"

No comments: